Monday, March 22, 2010

Latihan Praktikal tak comprehensif?


Persekutuan Majikan-Majikan Malaysia (MEF) mendedahkan ada pelajar universiti yang menjalani latihan praktikal diberi tugasan remeh, termasuk membuat salinan fotostat dan membancuh minuman untuk pegawai atasan.

Pengarah Eksekutif MEF, Shamsuddin Bardan, berkata pihaknya juga menerima aduan daripada pelajar terbabit bahawa latihan yang dijalani kurang berkesan dalam membantu mereka membuat persediaan memasuki pasaran kerja.

... ke budak yang buat practical kat Ijarah yang gie report.. ye la report kat Pn Aini pasal tak puas hati ngan sorang Manager baru tue... xde actions taken... naik pangkat lagi ade... terus gi report kat MEF....
...yang manager tue pun satu... sian le budak tue... name pun budak... saya budak baru belajar kalau salah tolong tunjukkan ...

2 comments:

  1. ni apa pulak dosa aku kene speku gini nih.....aku bercakap pun tidak dgn budak tuh...tup tup nama aku pulak naik....banyak betul jarum2 dlm opeh ni adehhhh....
    pagi tadi aku topik ni ada kat ikim radio...trainee tensen sbb kene jd kadam...bancuh air..potostet..angkat brg dari kete bos etc...those yg being assigned to acct dept of kih shud count themselves lucky sbb dpt exposure...lots of exposures...but what did i get by giving her the chance??? no...bkn cerca & benci...i cudnt care less about that;)
    lalalalala
    moral here is, when u r a guess, behave yrsef accordingly...ok gitu?

    ReplyDelete
  2. ok la tue.. setiap yg berlaku ade hikmahnya... tup--tup.. tambah rezeki...

    ReplyDelete